Igår följde Lizette med till ridhuset och tog lite bilder. Dessutom fick Misty följa med ;) I alla fall. Jag hade tänkt att fortsätta som jag gjorde i förrgår. Men det ändrade sig och jag jobbade på volten och ställde henne. Ridningen i sig gick väll sådär. Hon stretade och tjafsade en jag tror att det har en hel del med att hon hade lite trningsverk från det förra passet och var helt enkelt lite stel. 
 
Sen satte Lizette upp ett litet hinder på kanske 60 cm. Så vi trimmhoppade lite grann. Hon har lite dålig balans när det kommer till hinder och det kan vara svårt att komma rakt på. Vilket inte alls är ovanligt för unghästar, så det trönar vi på. Och det är svårt ska jag säga. Hon blir väldigt ofokuserad i ridhuset och vill inte riktigt lyssna. Det blir lite flummigt liksom. Så hon måste komma över det att det inte är flamsigt och inte på allvar bara för att vi inte åker iväg med transporten. Hård träning på det. 
 
Nova bettet tycker jag funkade bra. Kan inte göra en riktig utvärdering nu direkt eftersom jag bara har ridit på det en gång men hitills har det funkat bra :) Hon lyssnar och är arbetsvillig. Jag kan ta i henne utan att hon blir arg. och hon lyssnar på mig utan att dra iväg för att bettet är såpas svagt. Lyckat :) 
 
 
 
 
Drar som fasen mot ett hinder på 60 cm.. haha lilla gumman <3
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej